ברוך גיאן. צלם ומורה דרך

הפעם... לראשונה באביב

toskana page

Umbria Toscana אומבריה וטוסקנה, סדנת צילום מאי 2015

אומבריה וטוסקנה הם חבלי ארץ במרכז איטליה שאני מכיר היטב.שני מסעות ערכתי בהן בימי הסתיו היפים. הפעם לראשונה ערכתי את המסע באביב. עונת הלבלוב וגם הפריחה.
אומבריה ההררית, מקום לידת פרנציסקוס ובנדקיטוס-ממיסדי המסדרים הקתולים החשובים ביותר.טוסקנה, מקום לידת מיכלאנ'גלו ודנטה ועוד רבים אחרים...
לנו בחווה ליד אסיזי ומשם עם נהג נפלא יצאנו למסע הצילום שהיו בו יעדים מתוכננים, אך העצירות בדרך היו לא פחות חשובות. בקרנו באסיזי, בארמו דל קרצ'רי, קולפינו וספלו, מונטפלקו ובמרחבים הנטועים כרמים מלוא העין. נסענו לפיאנו גרנדה ופיאנו פיקולו ולעיירה קסטלוצ'ו. נורצ'ה שמשה לנו בסיס יציאה לאזור זה. בטוסקנה ראינו את מונטפולצ'יאנו היפה והנוף עוצר הנשימה הסובב אותה, בקרנו מונטה סן סבינו וגם בלוצ'יניאנו הנעימה והמתוכננת באופן מעגלי. היינו גם בפיטיליאנו, עיירה בנויה על צוק געשי וכינויה היה ירושלים הקטנה.
התרגשתי מהאור היפה בעונה זו של השנה, מן העננים הנמוכים, מכרי הדשא הזרועים סוסים פה ושם ומהעיירות הימי ביניימיות בראשי ההרים. שורות ברושים בטוסקנה, פריחת האחירותם ובשני האזורים כרמים מלוא העין. מסע מרחיב לב.

לצפיה בגלריית צילומי "הפעם... לראשונה באביב", הקליקו כאן...

בדרומה של צרפת, מסע לפרובנס

provence 2014

בדרומה של צרפת ערים ועיירות עתיקות. אקס אן פרובנס הידועה כעירו של סזאן הינה עיר אלגנטית, מלאת חיים ויש בה לא פחות מ-100 ככרות ומזרקות. במרסיי הגדולה ורבת המהגרים ישנו מפרץ מתחדש וקתדרלה בשחור לבן, ומשולבים בה כעין מינרטים בסגנון מוסלמי. העיר איג מורט (aigues mortes) פירושה בצרפתית מים מתים, אבל זו עיר מקסימה מוקפת חומה וגודלה מחצית מירושלים העתיקה. יותר מכל זו עירו של המלך לואי הקדוש, מכאן יצא למסע הצלב שלו. בנים, בעלת המקדש הרומי והארנה השמורים להפליא, נמצא הגן הנפלא ביותר בפרובנס לטעמי, ובמרומיו מגדל קדום. ובאביניון הנאה והידידותית, המכונה עיר האבות מצאנו סמטאות נאות, נהר וטיילת יפים וכמובן את ארמון האפיפיורים. אוכל טוב ויחס טוב אפיינו את הביקור בכל המקומות בהם ביקרנו.

לצפיה בגלריית צילומי "צרפת, ימי סתיו", הקליקו כאן...

מדרסות ושווקים צבעוניים

uzbekistan page

מסע צבעוני אל אחת הארצות המרתקות לאורך דרך המשי. בין חיבה - עיר מוזיאון שהעיר העתיקה קמה על תילה, לבין סמרקנד ובוכרה - שתי ערים יפהפיות בעלות מדרסות ושווקים צבעוניים, כמו גם טשקנט החדשה. הצבעוניות העשירה במדרסות ובמבני הקבורה המלכותיים כמו השפיעו על השווקים והדוכנים, או שמא להיפך. זו אחת הארצות העשירות במלאכות יד ובה ניתן לראות יוצרי שטיחים ומגלפי כלי שחמט, משחיז סכינים ויצרני קופסאות צבעוניות. העושר האתני ניכר בכל מקום באוזבקיסטן, והפנים שניבטו אליי בעדשה היו מרתקות, בדרך כלל מחייכות. נוף טבעי מעניין כמעט ואין בה אך כל הדברים האחרים מחפים על כך, ובגדול. נסעתי לשם עם סקרנות היכן צמחה הקהילה היהודית הבוכרית שבנתה בירושלים את אחת השכונות היפות בעיר (לצערי לא נותר הרבה מתפארת העבר), ואכן הבנתי מהיכן צמחה האהבה ליופי ולפאר.

לצפיה בגלריית צילומי "אוזבקיסטן", הקליקו כאן...

אל חמשת הכפרים התלויים

italy page09

מסע אל חמשת הכפרים התלויים מדרום לעיר ג'נובה. צ'ינקווה טרה (חמש אדמות) הינו אזור חקלאי עם בתים צבעוניים וטרסות מלוא העין. שבוע צעדנו ונסענו ברכבת בין הכפרים היפים הנושקים לים, שהינו בכפר מנרולה ומשם גילינו את הכפרים האחרים. כמו כן יצאנו ללה ספצייה, עיר נחמדה עם נמל ענק הזכורה בהקשר של המעפילים לארץ. משם נסענו ברכבת לפיזה היפה, בה סמטאות יפות ובתים צבעוניים על שפת הנהר, ואף מילה על המגדל הנטוי... מסע הרכבות הסתיים במילאנו האלגנטית עם הקתדרלה הבלתי נשכחת שלה.

לצפיה בגלריית צילומי "איטליה, אל חמשת הכפרים התלויים", הקליקו כאן...

הרחוב מלא חיים ואנשים חיים ברחוב...

cuba page

ארץ רחוקה, מבודדת עם אנשים חמים ועניים. הרחוב מלא חיים בהוואנה ואנשים חיים ברחוב לא מעט שעות. החום בבתים קשה מנשוא. מכוניות ישנות ומשופצות נוסעות ברחבי העיר, ומעניקות תחושה של חזרה בזמן. לשנות השישים של המאה העשרים. מוניות הן העיקר אופניים, הממתנות את זיהום האוויר של המכוניות הישנות. המוסיקה נפלאה ומעוררת נוסטלגיה, לא מעט מועדונים מארחים להקות. האזורים הכפריים, בעיקר איזור ויניאלס מאפשר לראות נוף נפלא וגם מלבד מכוניות שוורים שהם בעלי החיים בהם חורשים ומובילים. הסיגר הקובני הנחשב לסמל נהנתנות אצלנו, הוא מקור הנאה גדול לפשוטי העם. קשישים לא מעטים עישנו את הסיגרים הקובנים.

לצפיה בגלרית צילומי "קובה", הקליקו כאן...